Ἀσχολούμενα τὰ παιδιὰ μὲ τὴν ποίηση δυναμώνουν τὴν σκέψη τους, ἐνῷ μαθαίνουν νὰ ἀκοῦν τὴν καρδούλα τους. Συλλέγουν πλῆθος γνώσεων, βιώνουν ποικιλία συναισθημάτων, καλλιεργοῦν τὴν φαντασία τους, φροντίζουν τὸ πνεῦμα τους, γνωρίζουν ἰδέες, ἀξίες καὶ ἰδανικά, διαπλάθουν τὸ ἦθος τους, συναντοῦν συμβουλὲς καὶ παραδείγματα γιὰ τὴν ζωή τους, ἀναπτύσσουν τὴν καλαισθησία τους, ἐνῷ συγχρόνως ἀπολαμβάνουν τὴν μουσικὴ καὶ τὸν ῥυθμὸ τοῦ ποιητικοῦ λόγου. Δυστυχῶς ὄμως τὰ σχολικὰ βιβλία στεροῦνται καταλλήλων ποιημάτων ἐμπνευσμένων ποιητῶν, ἐνῶ ἡ σχολικὴ διδασκαλία ἐπικεντρώνεται κυρίως σὲ ἐπιφανειακὲς ἀναλύσεις καὶ στὴν ἐκμάθηση τῶν τεχνικῶν γραφῆς, ὅπως ἀναγνώριση μέτρου, ὁμοιοκαταληξίας κλπ. Τὸ Ἑρμεῖον, λαμβάνοντας ὑπ’ ὄψιν τὴν παιδικὴ ψυχοσύνθεση, συνέλεξε προσεκτικὰ ἀπὸ παλαιὲς ποιητικὲς ἀνθολογίες ποὺ δὲν ἐκδίδονται πιὰ κι ἀπὸ παλαιὰ σχολικὰ ἀναγνωστικά, τὰ πλέον ἐνδεδειγμένα δημοτικὰ ποιήματα καὶ ποιήματα μεγάλων Ἑλλήνων ποιητῶν, (ὅπως ὁ Κωστῆς Παλαμάς, ὁ Ἰωάννης Πολέμης, ὁ Γεώργιος Δροσίνης, ὁ Ζαχαρίας Παπαντωνίου, ὁ Γεώργιος Βιζυηνός καὶ πολλοὶ ἄλλοι), τὰ ὁποῖα στὶς ἡμέρες μας εἶναι ἄκρως δυσεύρετα.
Ὅλα τὰ ἐξαιρετικὰ αὐτὰ ποιήματα περιελήφθησαν μὲ κλιμακούμενη δυσκολία στὸ διδακτικὸ βιβλίο τῆς σχολῆς. Πρόκειται γιὰ ἕνα ἄκρως καινοτόμο καὶ πρωτοπόρο βιβλίο γεμάτο χρώματα καὶ εἰκόνες ἐπεξηγηματικὲς τῶν ποιημάτων. Ἐδῶ τὸ κάθε ποίημα συνοδεύεται ἀπὸ πρωτότυπες δραστηριότητες καὶ παιγνιώδεις ἀσκήσεις ἀνοιχτοῦ καὶ κλειστοῦ τύπου γεμάτες χιοῦμορ κι εὐρηματικότητα, οἱ ὁποῖες, ἐνῶ προκαλοῦν στὰ παιδιὰ γέλιο, ἐνδιαφέρον κι εὐχαρίστηση, τὰ βοηθοῦν ταυτόχρονα νὰ κατανοήσουν τὸ ποίημα καὶ νὰ τὸ νιώσουν, νὰ μάθουν ὅσες χρήσιμες γνώσεις καὶ πληροφορίες περιέχονται σὲ αὐτό, νὰ δοῦν, νὰ ἀκούσουν καὶ νὰ μυρίσουν μὲ τὴν φαντασία τους τὶς εἰκόνες, τοὺ ἤχους καὶ τὶς μυρωδιὲς τοῦ ποιήματος, νὰ προβληματιστοῦν καὶ νὰ ἐμπνευστοῦν ἀπὸ τὶς ἰδέες καὶ τὰ διδάγματά του, νὰ ἀκούσουν τὸν ῥυθμὸ καὶ τὴν μελωδία τοῦ ποιητικοῦ λόγου καὶ νὰ ἀναγνωρίσουν τὶς ποιητικὲς τεχνικὲς γραφῆς, ὤστε, τελικά, νὰ ἀναπτύξουν τὴν ἰκανότητα προσέγγισης κάθε ποιήματος ποὺ θὰ συναντήσουν. Κυρίως, βιώνουν συνειδησιακὲς καὶ διαισθητικὲς ἐμπειρίες καλλιεργῶντας τὴν ψυχοῦλα τους. Ἡ διδασκαλία ἐμπλουτίζεται, ἐπίσης, μὲ ποικίλες εἰκόνες, βίντεο, ἐκλεκτὰ σχετικὰ τραγούδια ἤ καὶ τὰ ἴδια τὰ ποιήματα μελοποιημένα, ὥστε νὰ γίνεται ὄχι μόνο ἀποτελεσματική, ἀλλὰ καὶ ἄκρως ἀπολαυστικὴ κι ἑλκυστικὴ στὰ παιδιά.
Οἱ ἀσκήσεις τοῦ βιβλίου δὲν ἐπιβαρύνουν τὰ παιδιὰ μὲ κατ’οῖκον ἐργασία, καθὼς ἀποτελοῦν τὸ θέμα τῆς διδασκαλίας καὶ ἡ ἐπίλυσή τους εἶναι προαιρετική. Ἐν τούτοις ἀνατίθεται στὰ παιδιὰ ἡ ἀποστήθιση καὶ ἡ ἀπαγγελία τῶν ποιημάτων. Ἡ ἀποστήθιση ἀποσκοπεῖ στὴν καλλιέργεια τῆς μνήμης, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ μία ὰπὸ τὶς βασικὲς προϋποθέσεις τῆς μάθησης. Δυστυχῶς ἡ ἀποστήθιση ἔχει ἐξοβελιστεῖ ἀπὸ τὴν σύγχρονη σχολικὴ πραγματικότητα στὸ ὄνομα τῆς «παπαγαλίας». Βεβαίως, το νὰ «παπαγαλίζει» κάποιος ἀνούσιες πληροφορίες χωρίς νὰ τὶς καταλαβαίνει εἶναι μάταιο. Ὄμως τὸ νὰ θυμᾶται κάποιος πολλὲς καὶ ποικίλες χρήσιμες γνώσεις, τὶς ὁποῖες καταλαβαίνει, εἶναι πολύτιμη ἰκανότητα καὶ προτέρημα ποὺ ἀποκτᾶται μόνο μὲ τὴν νοητικὴ ἐξάσκηση μέσῳ τῆς ἀποστήθισης. Ὅσον ἀφορᾶ τὴν ἀπαγγελία, καλοῦνται τὰ παιδιὰ νὰ ἀσκηθοῦν στὴν σωστὴ προφορὰ τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης, νὰ χρησιμοποιήσουν σωστὰ τὶς ἀναπνοές τους καὶ τὰ ὄργανα ὀμιλίας τους προκειμένου νὰ μιλοῦν καθαρὰ κι ἐκφραστικά καὶ τέλος νὰ ἐξοικειωθοῦν μὲ τὸν δημόσιο λόγο, ὥστε νὰ χτίσουν θάρρος, αὐτοπεποίθηση καὶ παρρησία ποὺ θὰ τὰ συνοδεύει κάθε φορὰ ποὺ θὰ ἀπευθύνονται σὲ κόσμο εἶτε σὲ προσωπικὸ εἶτε σὲ κοινωνικὸ ἐπίπεδο.