Γι’ αὐτὸ τὸ Ἑρμεῖον διδάσκει στὰ παιδιὰ ὁλόκληρα τᾶ κείμενα τῆς Ἰλιάδας καὶ τῆς Ὀδυσσείας, ὥστε νὰ ἔχουν τὴν χαρὰ νὰ τὰ ἀπολαύσουν καὶ μαγεμένα ἀπὸ τὴν πλοκὴ καὶ τὴν δράση τοῦ ὑπέροχου ὁμηρικοῦ λόγου νὰ μεταφερθοῦν με τὴν φαντασία τους στὰ μυκηναϊκὰ βασίλεια καὶ νὰ ζήσουν δίπλα στοὺς μεγάλους ἥρωες τὶς περιπέτειές τους. Γιὰ τὴν διδασκαλία τοῦ Ὁμήρου χρησιμοποιεῖται ἡ νεοελληνικὴ ἔμμετρη ἀπόδοση τοῦ Ἰακώβου Πολυλᾶ. Ὁ Ἰάκωβος Πολυλὰς ἦταν Ἑπτανήσιος λογοτέχνης, ἔνθερμος ὑποστηρικτὴς τῆς ἕνωσης τῶν Ἑπτανήσων μὲ τὴν Ἑλλάδα, ὁ ὁποῖος ἀνῆκε στὸν κύκλο τοῦ Διονυσίου Σολωμοῦ. Ὅταν πέθανε ὁ ἐθνικός μας ποιητής, ὁ Πολυλᾶς ἦταν αὐτὸς ποὺ με φροντίδα συνέλεξε κι ἐξέδοσε τὰ χειρόγραφά του. Ἀνάμεσα στὰ ἄλλα του ἔργα, ὁ Πολυλάς, συνέθεσε καὶ τὴν νεοελληνικὴ ἀπόδοση τῶν ὁμηρικῶν ἐπῶν, ἡ ὁποία χαρακτηρίζεται γιὰ τὴν καλαισθησία της, τὴν καλλιέπειά της, τὴν ποιητικότητα τοῦ λόγου της καὶ τὸν σεβασμὸ πρὸς τὸ ὁμηρικὸ κείμενο. Μάλιστα κάποτε ἡ Ἰλιάς καὶ ἡ Ὀδυσσεια σὲ ἀπόδοση Ἰακώβου Πολυλᾶ διδάσκονταν στὰ σχολεῖα, ἀλλὰ πλέον ἴσως νὰ βρίσκονται ξεχασμένες σὲ κάποιο παλαιοβιβλιοπωλεῖο.
Αὐτὸ τὸ ἐξαίρετο κείμενο θὰ διδαχθοῦν τὰ παιδιὰ σὲ συνδυασμὸ μὲ τὸ πρωτότυπο, αὐθεντικό, ὁμηρικὸ κείμενο, ἀπὸ τὸ ὁποῖο θὰ διδάσκονται τὰ πιὸ ἰδιαίτερα κομμάτια τῶν ἐπῶν.Ἔτσι θὰ δίνεται ἡ εὐκαιρία ἀντιπαραβολῆς καὶ σύγκρισης τοῦ ὁμηρικοῦ μὲ τὸν νεοελληνικὸ λόγο, ὥστε μέσα ἀπὸ λεξιλογικὰ κι ἐτυμολογικὰ παιχνίδια νὰ γίνῃ ἀντιληπτὴ ἡ ὁμοιότητα καὶ ἡ συνέχεια τῶν δύο μορφῶν τῆς ἑλληνικῆς γλώσσης, ἐνῷ θὰ ἐπιτυγχάνεται καὶ ἡ ἐξοικείωση τῶν μαθητῶν μὲ τὴν πανάρχαιη ὁμηρικὴ γλῶσσα. Διδασκόμενα τὸν Ὅμηρο τὰ παιδιὰ καλοῦνται νὰ ζωγραφίσουν τὶς ὁμηρικὲς σκηνές, νὰ ἀσκηθοῦν στὴν ἀνάγνωση, τὴν ἀποστήθιση, τὴν ὰπαγγελία, ἀλλὰ καὶ τὴν θεατρικὴ ἀναπαράσταση τόσο τοῦ νεοεληνικοῦ ὅσο καὶ τοῦ ἀρχαιοελληνικοῦ λόγου. Θὰ γνωρίσουν, βέβαια, τὶς τεχνικὲς γραφῆς τοῦ Ὁμήρου (παρομοίωση, ἀναχρονισμός, ἐγκιβωτισμός, προοικονομία κλπ), ἀλλὰ κυρίως θὰ προβληματιστοῦν καὶ θὰ συζητήσουν πολλὰ θέματα, ὅπως:
- Πῶς συμπεριφέρονται οἱ ὁμηρικοὶ ἄνθρωποι στοὺς ξένους;
- Πῶς ἀντιμετωπίζουν οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες τοὺς θεούς;
- Εἶναι ὁ τρωικὸς πόλεμος, ἐμφύλιος πόλεμος;
- Εἶναι οἱ Τρῶες βάρβαροι;
- Ποιό εἶναι τὸ ἦθος τοῦ κάθε ὁμηρικοῦ ἥρωα καὶ ποιά τὰ ἰδανικά του;
- Τί θεωροῦν σημαντικό οἱ ὁμηρικοὶ ἥρωες;
- Ποιές οἱ συνέπειες τοῦ θυμοῦ;
- Ποιές οἱ συνέπειες τῆς ὕβρεως;
- Ἀποφασίζει ὁ ἄνθρωπος γιὰ τὴν ζωή του ἤ ὅλα τὰ ὁρίζουν οἱ θεοί;
- Πῶς εἶναι τὰ μυκηναϊκὰ ἀνάκτορα, τὰ σκεύη, τὰ ἔπιπλα, τὰ ὅπλα, τὰ κοσμήματα;
- Ὑπῆρξε ὁ Ὅμηρος;
Καὶ πολλὰ ἄλλα...
Τὸ μάθημα ἐμπλουτίζεται μὲ πλούσιο ὀπτικοακουστικὸ ὑλικό, εἰκόνες ἀρχαιοελληνικῶν ἔργων τέχνης, ἀλλὰ καὶ μεταγενεστέρων ἔργων τῆς παγκοσμίου τέχνης σχετικῶν μὲ τὰ ὁμηρικὰ ἔπη, καθὼς καὶ προβολὴ ἀρχαίοελληνικῶν τραγωδιῶν ἐμπνευσμένων ἀπὸ τὴν ὑπόθεση τῶν ἐπῶν.